למה קימונו?

חובבי אופנה או סתם אוהבי וסקרני קימונו עלי אדמות. מוכנים לצלול לעומקו של הקימונו? לגלות את מקורותיו? להבין למה(לדעתי)הוא פריט על שמשדרג כל הופעה בכל מקום וכל זמן? למה הוא פריט חכם ופונקציונאלי? אני מקווה שאחרי המאמר הזה, דעתכם על קימונו אולי מעט תשתנה. מוכנים להוסיף קצת קסם לארון הבגדים והחיים שלכם?

בחרתי להתחיל בעיקר לשמו התכנסתי לכתוב לכם - למה קימונו? שמעתי אנשים אומרים: "קימונו זה מהמם אבל.. מי צריך את זה? אני קמ/ה בבוקר לובש/ת חולצה, מכנס ויוצא/ת ליום שלי. לאן כבר אלבש את זה?" רוב לקוחותיי זוכים לתשובה חפוזה, אבל לא אתם! אתם יקירי, זכיתם בתשובה המפורטת שלי ל-"מה לעזאזל אעשה עם קימונו?" קימונו ניתן לשלב בכל לוק, ואני עומדת מאחורי הטענה הזו! בשילוב הצבעים הנכון(נדבר עליו בהמשך):

  1. תוכלו לשלב קימונו מעל בגד ים בבריכה/ מקור מים טבעי או מסיבת מים כלשהיא.
  2. תוכלו לשלב אותו ליום במשרד מעל חולצה מכופתרת או בייסיק ליצירת מראה מתוחכם יותר. הוא גם ישמש אתכם כפריט מחמם למזגן במשרד/ רכבת/סופר/קניון או כל מקום ממוזג אליו היום שלכם יוביל. הקימונו דק יחסית, לכן יתפוס מעט מקום בתיק שלכם. חיסרון קטן הוא שלרוב לא ניתן לקשור אותו על המותן.
  3. אין כמו קימונו כשאת/ה רוקד במסיבה! לא משנה אם אתם הולכים להופעה, מסיבה במועדון, פסטיבל בטבע או חתונה – יש משהו קסום בקימונו ברחבת הריקודים! זה לא רק פריט לבוש, קימונו הוא שותף לריקוד שתמיד איתך, מלטף אותך בקצב מענג המשלב בין מקצב הביט למקצב הרוח ומקצב הריקוד שלך.
  4. קימונו יכול לשמש ככיסוי מוסיף צניעות – החיים מלאי הפתעות ולא מעט נשים פוגשות את עצמן לבושות בצורה שלא נוחה להם באירוע מסוים. קימונו בתי/ ברכב היה פותר את הבעיה!: מפגש עם אנשים מבוגרים/ דתיים/ עלייה לתורה, בריתות וכו'.
  5. שיטת השכבות – כולנו מכירים אותה, לרוב בהקשרים של חורפים קפואים, אבל זה לא כל מה שהיא. שיטת השכבות היא טריק סטיילינג מגניב שמשדרג כל הופעה. הפריט ה3 תמיד מוסיף את אפקט הואוו ללבוש שגרתי. שיטת השכבות היא גם טריק פונקציונלי שמקל התמודדות עם עונות מעבר (רוב השנה במידתנו). רק לצאת מהבית עם קימונו בתיק/ רכב ואני מוכנ/ה לכל תרחישי היום. מתחמם/ מתקרר? קימונו הוא פריט מחמם שקל לתפעל.
  6. נעים על הגוף ויוצר הליכה עם נוכחות - קימונו הוא פריט קליל(לרוב) ועליון, לכן מתנפנף עם הרוח, מלטף את הגוף ומגיב לתנועות הגוף שלכם. מה שיוצר את מגע ליטוף הבד בהליכה שלך, אך גם יוצר למתבונן מבחוץ, הליכה בעלת נוכחות, כזו שתתפוס את המבטים בחדר.

איך לשלב קימונו בלבוש שלי? ניתן לשלב בכל מקום, כל זמן, כל לוק וכל צבע. המלצתי רק להתאים את הצבע של אחד הפריטים מתחתיו לאחד הצבעים שבקימונו. לזרוק סניקרס, סנדל, מגף או כפכף, עקב – תכלס כל נעל – והלוק מוכן ליציאה. לגברים נציין שקימונו ממש אוהב להילבש ללא חולצה, להאריך ולהדגיש את מבנה החלק העליון שלך(כלומר מבנה החזה והריבועים, בתקווה, שלך).

אחרי שבטח השתכנעת שקימונו הוא פריט על רב תכליתי שניתן לשלב בכל מקום, זמן ולוק. נעבור לדבר קצת על מקורות הקימונו(着物) שהגיע אלינו כידוע מיפן הרחוקה והמרתקת.

מה הוא קימונו? קימונו הוא הלבוש המסורתי ביפן(לרוב לנשים). קימונו הוא פריט עליונית בבצורת T בעל צוארון/ בורדר ושרוולים. ע"פ המסורת נשים נשואות ילבשו שרוולים רחבים וארוכים, הנשמטים עד גובה הקרסוליים. בעוד רווקות תתעטפנה בקימונו בעל שרוולים קצרים, הנקרא פוריסודה (מילולית: שרוולים קצרים).

פירושה המילולי של המילה קימונו הוא "פריט לבוש". ובאמת, בעבר כשאדם יפני ביקש מהמוכר בחנות קימונו, הוא בעצם ביקש בגדים. ביפן של ימינו, משמעות המילה קימונו הובדלה מפרטי לבוש אחרים ומסמלת רק את הקימונו כפי שאנו מכירים היום. מהודר וטקסי ונלבש בעיקר לטקסים, חגים, ומסיבות משפחתיות בתרבות היפנית.

הזמן חלף וצורת הקימונו התעדכנה והשתנתה עם מגמות האופנה ודרישות הקהל. כך שכיום תוכלו למצוא מעצבים כמוני שלקחו את הקימונו המסורתי לכל מיני מחוזות מעניינים. קימונו השתלט על המרחב הציבורי. תוכלו לראות ביום יום אנשים סביבכם לבושים בו. תופעה שחובקת תרבויות ויבשות. תראו אותו על מפורסמים, בסדרות וסרטים, כמעט כל חנות מוכרת אותו. קימונו היה כאן שנים רבות, והוא עוד סוד מהמזרח שכאן כדי להישאר.

אצלנו באלעדן, בחרנו להתמחות ביצירת והפצת קסם הקימונו. הצצנו סביב לראות מה השוק מציע לכם, לנו. ובחרתי לייצר קימונו אלטרנטיבי. די למשי הסינתטי והזול, זה שכ"כ נעים על הגוף, עד הרגע בו אני מתחילה לזוז ולהזיע או לרקוד, ואז המשי הסינתטי נהיה הסיוט של היום. בנוסף המשי הנפוץ בחנויות עשוי פלסטיק זול, מזהם בטירוף ולא עמיד לאורך זמן. ומה האלטרנטיבה שאני מציעה? הקימונו שלנו עשוי חומרי גלם טבעיים(אקולוגיה), כל הקימונו עשויים 100% כותנה/ ויסקוזה(סוגי הבדים שלנו). הם מגיעים בצורות מגוונות ומיוחדות(חלקם בהשראת פונצ'ו מקסיקני/ מעילי חורף ועוד), ועם הדפסים אותנטיים, שבטים, אלגנטיים, צבעונים ובעיקר ייחודיים(קישור להשראה מאחורי). קיימת באתר גם קולקציית קימונו one piece למי שממש בא לו/ה להיות סופר מיוחד. מסע ארוך ומרתק עבר על כל פריט מהרגע שהגיתי אותו ועד שהגיע לידכם(תהליך הייצור).

לסיכום, קימונו הוא פריט שלכל אחד מאיתנו יש בארון שלו, ואם לא – מהר לרכוש אחד(קישור קולקשן קימונו) ולגלות מי אני נהייה/ת כשקימונו מצטרף אל היום שלי. לא יודעת מה איתכם, אבל אני שרופה על הקונספט. ולעולם לא די בגיוון ושדרוג מלתחת הקימונויים שלי.

בעשיה יוצרת ואוהבת למענכן/ם,

אלעד דן.

קימונו לבן וקימונו שחור


השאיר/י תגובה:

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.